Spinat Greenie

Nemme snacks & mellemmåltider

26829193_10155298658203716_1898151141_o

Jeg går personligt op i at spise flere måltider om dagen, da det fungere bedst for mig og min krop. Jeg vil hellere spise mindre mængder mad, men oftere end omvendt. Når jeg går herhjemme på barsel, kan jeg godt mærke at jeg til tider spiser af kedsomhed, og det er ofte den hurtige og nemme løsning. Derfor er det vigtigt for mig at have nemme og overskuelige mellemmåltider klar, så jeg ikke “ryger i fælden” 😉

Jeg har samlet 10 forskellige snacks og mellemmåltider til jer, som i kan blive inspireret af. Jeg har gjort det lækkert, så man faktisk har lyst til at spise det 😀 Det behøver nemlig ikke at være kedeligt og der skal være plads til lidt af hvert.

1. Æggemuffins
Så nemme og lækre muffins du kan lave lige som du ønsker. Opskriften finder du LIGE HER.

2. Spinat Greenie
En rigtig nem måde at få spist dine grøntsager på. Opskriften finder du LIGE HER.

3. Råkost
Endnu en nem måde at gøre dine grøntsager mere spændende og spiselige 😉 Opskriften finder du LIGE HER.

4. Hindbærsmoothie
Jeg er tosset med smoothies. Især denne her hindbærsmoothie. Opskriften finder du LIGE HER.

5. Sunde Chokolade muffins
De her muffins indeholder kun 80 kcal og så smager de faktisk ret lækkert 😉 Opskriften finder du LIGE HER.

6. Æblechips
Lav dine egne chips, som er sundere og smager ligeså lækkert 🙂 Opskriften finder du LIGE HER.
_________________________________________________________________________

7. Grøntsager m. dip
Pift dine grøntsager op med en lækker dressing, så bliver de ikke så kedelige at spise.

– 200g gulerødder
– 100g agurk
– 20g peanutbutter el. 50g hummus

Kcal: 208

8. Frugt m. chokolade
Er en god måde at pifte din frugt lidt op. Det er ikke det mest nærende måltid, men hvis du virkelig craver, så            kan det være en god måde at få slukket ‘sukkertrangen’ 😉

– 2 klementiner
– 15g mørk chokolade 80+

Kcal: 155

9. Æble m. kanel
Endnu en god måde at pifte din frugt lidt op.

– 1 æble
– 1/2 tsk. kanel
– 1/2 tsk. rørsukker/sukrin

Kcal: 70

10. Skyr m. diverse
Skyr har et højt indhold af protein, er lavt på kcal og er rigtig godt i forhold til vægttab og mæthed. Skyr                          behøver ikke kun spises til morgenmad, men kan sagtens spises som snack og mellemmåltid.

– 200g vanilje skyr
– 10g mandler
– 30g frugt/bær

Kcal: 190
Protein: 22g
Kulhydrat: 12g
Fedt: 5g

*Der er selvfølgelig forskel på hvad de forskellige snacks og mellemmåltider indeholder af kcal, protein, fedt og kulhydrater. Et stk. frugt indeholder og mætter selvfølgelig ikke det samme som en smoothie, så sørg for at spis varieret

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spinat Greenie